
Do udziału zachęcamy uczestników łańcucha gospodarowania opakowaniami z aluminium, ze szczególnym uwzględnieniem producentów opakowań aluminiowych, wprowadzających opakowania aluminiowe, podmioty zbierające odpady (w tym gminy), przedstawicieli sortowni oraz recyklerów aluminium. Podczas webinaru wspólnie z ekspertami zaprezentujemy Państwu przyszłość i zagrożenia dla recyklingu opakowań aluminiowych.
Spotkanie będzie realizowane online i potrwa około 1,5 godziny. Wystąpienia będą w języku polskim (oznaczenie PL) oraz angielskim (EN). Nie przewidujemy tłumaczenia wystąpień. Możliwość zadawania pytań będzie dostępna już podczas rejestracji oraz w trakcie wystąpień na czacie transmisji.
PROGRAM
12.00 – 12.05 (PL) Powitanie – Marek Kura, Przewodniczący Rada Nadzorczej Fundacji RECAL
12.05 – 12.10 (PL) Przemówienie wprowadzające *
12.10 – 12.20 (EN) Al genius material / EU regulatory – Maarten Labberton, Director Packaging Group, European Aluminium
12.20 – 12.40 Panel dyskusyjny „Projektowanie dla recyklingu”
Prowadzący*:
- (EN) Guido Aufdemkamp, Executive Director, European Aluminium Foil Association (EAFA)
- (PL) Wojciech Łuczkiewicz, Head of Group Procurement Cedo sp. z o.o.
- (PL) Piotr Dębicki, Prezes Zarządu FORMIKA Sp. z o.o.
- (PL) Maciej Martynowski, Commercial Director Guala Closures DGS Poland SA
12.40 – 12.50 (PL) Systemy zbierania opakowań aluminiowych – Jacek Wodzisławski, Prezes Zarządu Fundacji RECAL
12.50 – 13.00 (PL) Sortowanie opakowań metalowych w Polsce – dr inż. Wojciech Hryb, Katedra Technologii i Urządzeń Zagospodarowania Odpadów Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach
13:00 – 13.25 Pytania i odpowiedzi
13.25 – 13.30 Zamknięcie – Marek Kura, Przewodniczący Rada Nadzorczej Fundacji RECAL
Zgłoszenia będą przyjmowane w nowym roku, jednak osoby wstępnie zainteresowane webinarem już teraz zachęcamy do wysłania maila na konferencja@recal.pl. Do tych osób po uruchomieniu formularza zgłoszeń wysłany zostanie mail z informacją o otwarciu naboru.
* do potwierdzenia
(PL / EN) język prezentacji

Polska Izba Gospodarki Odpadami jest Patronem Europejskiego Kongresu Samorządów (EKS), który odbędzie się w dniach 4-5 marca 2024 r. w Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach. Organizatorem Kongresu jest Fundacja Instytut Studiów Wschodnich, która jest również organizatorem Forum Ekonomicznego w dniach 3-5 września 2024 r. w Karpaczu.
Dla członków PIGO uczestniczących w Kongresie organizatorzy przewidzieli specjalną zniżkę.
Dlaczego warto?
- blisko 2500 gości (władze samorządowe najwyższego szczebla, biznes, administracja państwowa, eksperci polityki regionalnej)
- 150 wydarzeń: debaty, warsztaty, prezentacje
- doskonała okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych
- możliwość zaprezentowania własnej oferty inwestycyjnej w strefie wystawienniczej
Na ostatnim Kongresie było:
600 samorządowców
31 prezydentów
129 burmistrzów
61 starostów
120 wójtów
Oficjalnym potwierdzeniem udziału jest dwuetapowa rejestracja online. Link rejestracyjny znajduje się na stronie: www.forum-ekonomiczne.pl
Standardowa opłata konferencyjna wynosi 950 zł netto, dla firm zrzeszonych w Polskiej Izbie Gospodarki Odpadami 650 zł netto. W celu skorzystania z niej proszę w czasie rejestracji przy podaniu nazwy firmy w nawiasie dopisać PIGO.
Organizatorzy zapraszają również do wspólnych działań i szerszej obecności merytoryczno-wizerunkowej na EKS (np. własny panel partnerski, stoisko, prezentacja przed panelem). Dla pełnego obrazu pozwalam sobie od razu przesłać ofertę.
Poniżej przesyłam możliwości współpracy:
- Dla Partnerów EKS Organizatorzy przewidują możliwość aktywnego udziału w programie i wystąpienia w jednej z debat w roli prelegenta –Pakiet I.
- Istnieje również możliwość samodzielnego zorganizowania panelu dyskusyjnego pod szyldem Partnera – pakiet III. Partnerstwo panelu wiąże się z tym, że debata odbywa się pod szyldem Partnera, tak widnieje w programie EKS i w taki sposób jest promowana (strona www, media społecznościowe). Dyskusja odbywa się z Państwa udziałem i torem nakreślonym przez Państwa. Podczas debaty macie Państwo również możliwość promocji (roll-up w sali obrad, materiały promocyjne – foldery, ulotki itp.). Instytut oferuje możliwość doproszenia do udziału w debacie wskazanych przez Partnera gości – przedstawicieli administracji rządowej, biznesu, mediów czy też ekspertów. Pakiet II, to objęcie Patronatem panelu już widniejącego w agendzie.
- Pojedyncze świadczenia, jak np. stoisko, prezentacja przed panelem itp.
W załączeniu:
- Folder EKS
- Założenia programowe EKS 2024
- Wstępna agenda EKS 2024
- Oferta EKS 2024
- Podsumowanie i statystyka EKS 2023
Szczegóły: https://skladowiskowa.abrys.pl/
posiedzenie Rady PIGO odbędzie się w czwartek, 14 marca 2024 roku, o godzinie 11:00 w nowej siedzibie Izby mieszczącej się w dotychczasowym kompleksie budynków pod adresem: ul. Z. Słomińskiego 19, w Warszawie, w lokalu nr 95, wejście z klatki nr 4, 7 piętro.
Możliwy będzie także udział zdalny w tym spotkaniu. Niemniej jednak, zgodnie z ustaleniami Rady, rekomendujemy udział osobisty Członków Rady lub ich upoważnionych przedstawicieli.
W programie obrad przewidujemy: uzgodnienia w zakresie wniosków i postulatów legislacyjnych PIGO oraz zatwierdzenie preliminarza finansowego.
Porządek obrad oraz materiały na posiedzenie przesłane zostaną przesłane do Członków Rady w tygodniu poprzedzającym posiedzenie.
Proszę o ewentualne propozycje dodatkowych zagadnień do rozpatrzenia na tym posiedzeniu.
UWAGA: udział w posiedzeniu zastrzeżony jest wyłącznie do Członków Rady lub ich upoważnionych przedstawicieli.
Udział zarezerwowany dla Członków Komisji, Rady, Zarządu i zaproszonych gości. Spotkanie w trybie on-line.
Zaproszenia przesłane mejlem,