1. CO TAK NAPRAWDĘ SIĘ DZIEJĘ

Ostatni protest był organizowany przed rozpoczęciem prac Sejmu nad zmianą Prawa Zamówień Publicznych, która również wprowadza zapisy o „in-house”. I dobrze, bo wiele posłów o nim usłyszało. Od tego czasu byliśmy na wszystkich sesjach podkomisji oraz odbyliśmy szereg spotkań z posłami i klubami parlamentarnymi. W gazetach, radio i telewizji pojawiło się wiele artykułów przeciwnych wprowadzeniu in-house. Wiele posłów zrozumiało, że in-house nie będzie dobry dla polskiej x1gospodarki, zwłaszcza w odpadach, jednak wciąż są duże naciski na jego wprowadzenie.

W miniony czwartek (5 maja 2016) odbyło się głosowanie podkomisji nt. poprawek do nowelizacji ustawy i odrzucono propozycje wykreślenia in-house z nowelizacji. Obecnie kluby KUKIZ 15 i PO chcą zaproponować inne poprawki, już nie wykreślające zapisów o in-house, ale dodające dodatkowe obostrzenia jego użycia, co w praktyce uniemożliwi jego użycie tam gdzie istnieją prywatne przedsiębiorstwa. I tutaj ważnym jest by ponownie usłyszano nas sprzeciw i wprowadzono takie obostrzenia, które ochronią nasze firmy. Stąd organizacja drugiego protestu w dniu prac podkomisji i w przeddzień posiedzenia plenarnego. Ten protest to nasza ostatnia deska ratunku.


2. FREKWENCJA/ UDZIAŁ

Obserwujemy dość duże zainteresowanie mediów, zarówno lokalnych jak i ogólnopolskich. Sukcesu jednak nie będzie, jeśli będzie nas mało. Dlatego prosimy ponownie o udział we wtorkowym proteście, jak największej liczby protestujących.

Prosimy o przywiezienie banerów, flag z napisami miast skąd Państwo przyjechali, pojemników i grzechotek.

Na ostatnim zgromadzeniu wiele osób, firm i instytucji zadeklarowało chęć współpracy i wsparcia kolejnego protestu. Teraz potrzebujemy realizacji tych deklaracji. Pamiętajmy, że wciąż liczba zadeklarowanych osób nie jest wystarczająca. Jeśli będzie mało osób, protest nie odniesie rezultatu. Nie oglądajmy się na innych.

Tego co zrobisz Ty, nie zrobi nikt inny.

Mamy ostatnią chwilę by pokazać swój sprzeciw i coś osiągnąć. Jeśli nowelizacja zostanie przyjęta, a ma zostać to zrobione podczas sesji sejmu w dn. 11 — 13.05 nic już nie zdziałamy. Jeśli zaprotestujemy istnieje realna szansa by zapis o in-house został wykasowany.

Spotykamy się o 9:00 na parkingu na pl. Teatralnym przed Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, skąd o 10:00 wyruszamy na marsz protestacyjny, który kończymy ok 14:00 na skwerze przed Sejmem (Wiejska 4/6/8). Odbiór uczestników po proteście będzie możliwy z parkingu Centralnego Ośrodka Sportu Torwar przy ul. Łazienkowskiej 6a (róg Czerniakowskiej) ok godz. 14:30-15:00 (autobusy muszą przejechać z pl. Teatralnego)


3. GDZIE

Tym razem organizujemy protest w postaci marszu.

  • Zaczynamy na pl. Teatralnym. Tam parkujemy pojazdy, autobusy i zbieramy się ok. godziny 9:00.
  • O 10:00 rozpoczynamy pochód i udajemy się pod Pałac Prezydencki, gdzie poskandujemy i złożymy petycję.
  • Dalej udajemy się do Ministerstwa Rozwoju na pl. Trzech Krzyży — 12:45.
  • Następnie pojazdy udadzą się pod Kancelarię Prezesa Rady Ministrów — 13:20,
    zaś Uczestnicy pod Sejm RP — 14:00.
  • Koniec protestu ok. godziny — 15:00.

4. KTO

Potrzebujemy przede wszystkim jak najwięcej osób.

Osoby powinny być wyposażone w banery, transparenty, grzechotki z wypełnionych piaskiem/kamieniami puszek lub butelek PET.

Niech protestujący będą ubrani w kombinezony lub przynajmniej kamizelki firmowe.

Otrzymamliśmy zgodę na udział ok 20 pojazdów, dlatego jeśli ktoś chce to zapraszamy z pojazdem. Prosimy o wcześniejsze zgłoszenie. Przede wszystkim ważne jest zebranie jak największej liczby uczestników.

Protest jest marszem, dlatego tym ważniejsza jest frekwencja, bo w ruchu grupa wygląda na mniejszą, dlatego mając taką samą ilość osób jak ostatnio możemy odnieść gorszy skutek.

Obecnie zadeklarowano udział ok 600 osób. Jednak aby nas usłyszano, by nasz strajk miał sens, potrzebujemy więcej osób. Prosimy o kontakt w naszym imieniu z zaprzyjaźnionymi firmami i zachęcenie ich do udziału, jak również wysłanie maksymalnej ilości osób. Przypominamy, że jest to nasza ostatnia szansa, w innym wypadku niekorzystne dla nas zapisy zostaną przeforsowane do 1. kwietnia. Sukces odniesiemy jedynie wtedy, gdy będzie nas jak najwięcej, co najmniej 1500 osób i to nie tylko z woj. Mazowieckiego, lecz z całej Polski.


5. UDZIAŁ POJAZDÓW

Finalnie otrzymaliśmy zgodę na udział ok 20 pojazdów, które będą uczestniczyć w przemarszu. Jeśli chcecie Państwo przysłać pojazd prosimy o informacje na adres: protest@zpgo.pl


6. INFORMACJA PRASOWA/MEDIA

Prosimy o przekazanie powyższej informacji do lokalnych gazet i portali internetowych. Jest to bardzo istotne, by notka prasowa trafiła do jak największej liczby mediów, gdyż im więcej publikacji powstanie, tym więcej osób się o tym dowie.

Prosimy o poinstruowanie pracowników, by zapytani przez prasę mówili iż walczą o swoje miejsca pracy i polskie rodzinne firmy.


7. PRZEMOWA

Jeśli ktoś chciałby powiedzieć kilka słów podczas protestu, publicznie, o swojej firmie, o sytuacji i ew. konsekwencjach wdrożenia in-house prosimy o e-mail lub kontakt telefoniczny:

Leszek Zagórski
protest@zpgo.pl
502 661 320


8. DEKLARACJE

Informacje o deklarowanych osobach i pojazdach delegowanych na protest, proszę przesyłać na adres:
protest@zpgo.pl.

W e-mailu prosimy podać:

  • nazwę firmy
  • kontakt do osoby kontaktowej z grupy (imię, nazwisko, tel, e-mail)
  • deklarowana ilość osób
  • deklarowana ilość i rodzaj pojazdów.

Są to informacje istotne ze względów organizacyjnych.


9. FACEBOOK

Zapraszamy do polubienia i udostępniania znajomym profilu/fan page naszego protestu, tak by miał jak najwięcej osób śledzących:
https://www.facebook.com/protest.zpgo/

Zapraszamy do potwierdzenia swojego udziału, udostępnienia i zaproszenia znajomych na Oficjalne Facebookowe wydarzenie wtorkowego Protestu:
https://www.facebook.com/events/1015051415239543/


10. KONTAKT

Dane kontaktowe:
protest@zpgo.pl
664 179 905

Prosimy zgłaszać wszelkie kontakty do firm, adresy e-mail, deklaracje odnośnie ilości osób lub pojazdów, które Państwo wyślecie.

Osoby kontaktowe na terenie Placu Teatralnego i podczas przemarszu to:
Jolanta Bonder — 721 206 007
Piotr Rabczewski — 501 195 185

Dodatkowo można kontaktować się bezpośrednio z organizatorami:
Monika Byśkiniewicz — 602 132 478
Leszek Zagórski — 502 661 320


11. BANERY I POJEMNIKI

ZPGO przygotuje część banerów. Jednak nie będzie ich dużo. Prosimy o wydruk lub przygotowanie banerów wg własnej inwencji także we własnym zakresie. Można ze sobą przywieźć grzechotki, by narobić szumu oraz pojemniki by zająć jak najwięcej powierzchni asfaltu. Mile widziane są transparenty z nazwami firm lub miejscowości, by pokazać, że problem dotyczy całej Polski.

Hasła, które zostaną umieszczone na banerach ZPGO:

  • Polskie firmy za nic mają, mieli dbać a zabijają
  • Zamiast konkurencji zdrowej monopole samorządowe
  • Zabijacie firmy rodzinne żeby karmić monopole gminne
  • Będzie drożej i gorzej
  • Nasze dzieci też chcą jeść
  • My stworzyliśmy rynek — Wy nam go zabieracie HAŃBA!

Gotowe pliki banerów do druku:
Plik w formacie dla drukarni — PDF (~140 KB)

Prosimy również o przywiezienie pojemników. Im ich więcej tym więcej miejsca zabierzemy!


Pozdrawiamy,
Komitet Protestacyjny
Zarząd ZPGO

Ogólnopolski Protest Przeciw WykluczeniuPolskich Przedsiębiorstw Gospodarki Odpadami z Rynku!
10 maja 2016 — Warszawa
godzina: 9:00