Jubileuszowa konferencja dotycząca selektywnej zbiórki w Poznaniu i Berlinie!
O tym jak ważnym zagadnieniem dla systemu gospodarki odpadami jest selektywna zbiórka odpadów, segregacja i recykling nikogo nie trzeba przekonywać. Z najnowszym ujęciem tego tematu, wytycznymi, dobrymi praktykami, efektywnymi technologiami będzie można zapoznać się podczas 10. Międzynarodowej Konferencji ?Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów?. Wydarzenie odbędzie się w dniach 5-7 lutego br. w Poznaniu.
Zmiana podejścia do gospodarki odpadami na przestrzeni lat
Pierwsze dwa dni konferencji będą poświęcone szerokiemu spektrum tematów związanych z wiodącym zagadnieniem konferencji. Ze względu na międzynarodowy charakter na konferencji zostaną poruszone najważniejsze zagadnienia dotyczące wizji rozwoju gospodarki o obiegu zamkniętym w Europie i w Polsce. Specjaliści z różnych instytucji zaprezentują m.in. plany Parlamentu Europejskiego w tym zakresie, czy zagadnienie rozszerzonej odpowiedzialności producenta w kontekście GOZ. Jednym z ważnych tematów będzie także problematyka związana z zagospodarowaniem opakowań m.in. systemy zagospodarowania odpadów wielomateriałowych, innowacje w zakresie technologii recyklingu i odzysku szkła, zwiększanie możliwości sortowania odpadów papierowych czy odzysk i recykling puszek aluminiowych. Zaproszeni eksperci rozwiną także temat selektywnej zbiórki bioodpadów i biorecyklingu. W ramach tego zagadnienia zostanie przedstawione m.in. porównanie szacunkowych kosztów dla różnych rozwiązań selektywnej zbiórki oraz propozycje rozwiązań dla kompostowania odpadów zielonych. Jubileuszowa edycja konferencji będzie z pewnością niepowtarzalną okazją, aby usłyszeć o zmianach i rozwoju, które dokonały się na przestrzeni ostatnich 10 lat w gospodarce odpadami.
- Wyjazd techniczny 7 lutego:
Trzeciego dnia konferencji zaplanowane są dwa ciekawe wyjazdy studyjne.. Pierwszym obiektem będzie BSR Biogasanlage, instalacja znajdująca się w berlińskiej dzielnicy Ruhleben. Instalacja działa od 2013r. i odbiera ponad 60% odpadów i bioodpadów w Berlinie. W swojej najnowszej fabryce każdego roku fermentowane jest ok. 60 000 ton bioodpadów.Drugi obiekt to poznańska biokompostownia zarządzana przez Zakład Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu. Instalacja ta jest jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów nie tylko w Polsce, ale również w tej części Europy. Jej zadaniem jest zagospodarowanie odpadów ulegających biodegradacji selektywnie zebranych przez mieszkańców aglomeracji poznańskiej. Odpady trafiające do biokompostowni przetwarzane są w energię elektryczną, cieplną oraz kompost. Instalacja rocznie przerabia ok. 30 000 ton odpadów biodegradowalnych.
Ważne: ilość miejsc na wyjazd techniczny do Berlina jest ograniczona, liczy się kolejność zgłoszeń. Zostaje coraz mniej miejsc!
Szanowni Państwo,
już po raz 14. spotkamy się w Airport Hotel Okęcie**** na Konferencji Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, w terminie 9-10 maja 2019 r. Tegoroczna edycja potrwa 2 dni!
Pierwszego dnia konferencji organizatorzy zaplanowali 2 sesje, których tematami wiodącymi będą: prawo polskie i europejskie, minimalne ceny za recykling, kontrole i monitoring u recyklerów oraz otoczenie rynkowe, innowacje i audyty. Ważnymi tematami będą z pewnością: realizacja dyrektywy WEEE w kontekście dyrektywy odpadowej z 30.05.2018, zmiany w ustawie o Inspekcji Ochrony Środowiska i ich wpływ na kontrole przedsiębiorstw z branży ZSEE. Omówimy także propozycje rozwiązań związanych z wprowadzeniem ROP. Pierwsza sesja zakończy się ciekawym panelem dyskusyjnym: Ekologia i ekonomia ? czy dadzą się pogodzić na rynku ZSEE?, w którym wezmą udział reprezentanci różnych stron zainteresowanych tematem. Nowością tej konferencji będzie jednak drugi panel w formie ringu, na zakończenie pierwszego dnia, w którym po raz pierwszy w otwartej dyskusji spotkają się główni interesariusze tego rynku, nierzadko o mocno przeciwstawnych poglądach. Naprzeciw siebie usiądą przedstawiciele producentów, organizacji odzysku i przetwarzających odpady. Pomyślimy, w którym kierunku rynek ZSEE powinien się rozwijać i jak uniknąć problemów z szarą strefą, a jak wspólnie inwestować w mądrą edukację.
Podobnie jak w poprzednim roku drugiego dnia konferencji uczestnicy przemieszczą się na największe targi elektroniczne w Polsce Electronics Show Warsaw Expo. Organizatorzy przewidzieli czas wolny, podczas którego uczestnicy mogą zapoznać się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami elektroniki użytkowej. Tego dnia w ramach konferencji APPLiA zaprasza na debatę na targach, podczas której zostaną omówione takie zagadnienia jak: efektywność energetyczna, gospodarka obiegu zamkniętego na rynku ZSEE czy przemysł 4.0.
Warszawska wspólna konferencja Abrys i APPLiA to spotkanie przedsiębiorców, ekspertów, polityków, którzy mają szczególną okazję do wymiany stanowisk. Tegoroczna odświeżona formuła wydarzenia powinna temu sprzyjać jeszcze bardziej. W konferencji zapowiedzieli swój udział przedstawiciele Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska – Główny Inspektor Ochrony Środowiska Paweł Ciećko oraz Dyrektor Departamentu Kontroli Gospodarowania Odpadami Izabela Szadura. Organizatorzy mają nadzieję, że największą wartością tej konferencji będzie dogłębne poruszenie najbardziej newralgicznych tematów w tak szerokim gronie uczestników.
W przypadku pytań do Państwa dyspozycji pozostaje koordynator konferencji Pani Marta Bruzdewicz (M. +48 881 932 976, e-mail: m.bruzdewicz@abrys.pl).
Zarejestrować się na konferencję można poprzez stronę: https://zsee2019.konfeo.com/ lub wysyłając kartę zgłoszenia (https://tiny.pl/ttsg4) na m.bruzdewicz@abrys.pl.
Aktualny program konferencji znajdą Państwo na stronie: https://tiny.pl/ttsg6
Serdecznie zapraszamy!
Termin: 11 marca 2020 r. Miejsce: Sound Garden Hotel, ul. Żwirki i Wigury 18, Warszawa
TEMAT PRZEWODNI SOSEXPO 2020:
PAKIET ODPADOWY- PRZYGOTOWANIE POLSKI
Celem organizowanego Forum jest prezentacja najaktualniejszych tematów i zagadnień dotyczących gospodarki odpadowej i ochrony środowiska. SOSEXPO to również miejsce spotkań przedstawicieli samorządów z producentami, dystrybutorami, a także dostawcami technologii komunalnej z administracją rządową, organizacjami non-profit i ekspertami branżowymi.
Forum co roku podejmuje najbardziej aktualne tematy w branży ? tak by uczestnicy konferencji mieli możliwość zarówno zapoznania się z najnowszymi wytycznymi administracyjnymi i pozyskania wiedzy.
Dodatkowo doskonałą możliwość networkingu i pozyskania nowych kontaktów biznesowych stwarza wystawa, na której nowoczesne produkty, maszyny, technologie i innowacyjne rozwiązania do zastosowania w gospodarce odpadami prezentują polskie i zagraniczne firmy działające bezpośrednio i pośrednio w branży gospodarki odpadowej.
W SOSEXPO co roku bierze udział ponad 200 osób w tym: wysokiej rangi przedstawiciele administracji rządowej i samorządowej, środowisk przemysłowych i biznesowych, instytucji publicznych, instytutów badawczo-naukowych, firm odbierającym odpady, organizacji odzysku i podmiotów pośredniczących, stowarzyszeń i izb branżowych, akademickich inkubatorów przedsiębiorczości a także zakładów gospodarowania odpadami.
WYSTAWA
Na stoiskach usytuowanych w pobliżu sal konferencyjnych swoje nowoczesne produkty, maszyny, technologie i innowacyjne rozwiązania do zastosowania w gospodarce odpadami prezentują polskie i zagraniczne firmy działające bezpośrednio i pośrednio w branży gospodarki odpadowej. Do udziału w wystawie zapraszamy firmy prezentujące produkty i rozwiązania z następujących obszarów tematycznych.
PROGRAM SOSEXPO 2020
Podczas SOSEXPO 2020 podejmiemy m.in. następujące tematy:
- Priorytety w gospodarce odpadami- wizja Ministerstwa Klimatu implementacji ROP w Polsce
- Pakiet odpadowy w Polsce- wyzwania i szanse dla przedsiębiorców
- Rola NFOŚiGW w Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta
- Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi w Polsce w świetle najnowszych zmian prawnych
- Realizacja celów gospodarki odpadami komunalnymi- nowe wyzwania dla gmin
Spojrzymy również na realizację pakietu odpadowego oczami przemysłu, firm gospodarki odpadami oraz firm recyclingowych.
Kluczowym tematem SOSEXPO 2020, wieńczącym tegoroczne obrady będzie dyskusja na temat Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta, która, mamy nadzieję, da odpowiedź na pytanie czy ROP uzdrowi system gospodarki.
PATRONATY
O tym jak ważną dla środowiska gospodarki odpadami jest organizowane od 9 lat Forum Gospodarki Odpadami SOSEXPO świadczą liczne patronaty honorowe i współpraca z czołowymi organizacjami branżowymi.
Patronat honorowy nad kolejnymi edycjami SOSEXPO przyjmowały m.in.: Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Komisja Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, Prezydent m.st. Warszawy, Federacja Regionalnych Związków Gmin i Powiatów RP, Pracodawcy RP oraz Przedsiebiorcy.pl a patronat branżowy: Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Izba Gospodarki Odpadami, Związek Pracodawców Gospodarki Odpadami, Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast oraz NOT.
SOSEXPO 2020 patronatem honorowym objęły do tej pory : Ministerstwo Rozwoju, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego oraz Prezydent m.st. Warszawy.
Szczegóły: https://sosexpo.ztw.pl/
W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży. Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. ?Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej?, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.
Organizatorzy
redakcja miesięcznika ?Przegląd Komunalny? oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.
Adresaci spotkania
Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.
Korzyści z uczestnictwa w warsztatach
- przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
- wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
- zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
- przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.
Tematyka webinarium
Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.
W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy ? przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf ? postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl