Szanowni Państwo,
już po raz 14. spotkamy się w Airport Hotel Okęcie**** na Konferencji Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, w terminie 9-10 maja 2019 r. Tegoroczna edycja potrwa 2 dni!
Pierwszego dnia konferencji organizatorzy zaplanowali 2 sesje, których tematami wiodącymi będą: prawo polskie i europejskie, minimalne ceny za recykling, kontrole i monitoring u recyklerów oraz otoczenie rynkowe, innowacje i audyty. Ważnymi tematami będą z pewnością: realizacja dyrektywy WEEE w kontekście dyrektywy odpadowej z 30.05.2018, zmiany w ustawie o Inspekcji Ochrony Środowiska i ich wpływ na kontrole przedsiębiorstw z branży ZSEE. Omówimy także propozycje rozwiązań związanych z wprowadzeniem ROP. Pierwsza sesja zakończy się ciekawym panelem dyskusyjnym: Ekologia i ekonomia ? czy dadzą się pogodzić na rynku ZSEE?, w którym wezmą udział reprezentanci różnych stron zainteresowanych tematem. Nowością tej konferencji będzie jednak drugi panel w formie ringu, na zakończenie pierwszego dnia, w którym po raz pierwszy w otwartej dyskusji spotkają się główni interesariusze tego rynku, nierzadko o mocno przeciwstawnych poglądach. Naprzeciw siebie usiądą przedstawiciele producentów, organizacji odzysku i przetwarzających odpady. Pomyślimy, w którym kierunku rynek ZSEE powinien się rozwijać i jak uniknąć problemów z szarą strefą, a jak wspólnie inwestować w mądrą edukację.
Podobnie jak w poprzednim roku drugiego dnia konferencji uczestnicy przemieszczą się na największe targi elektroniczne w Polsce Electronics Show Warsaw Expo. Organizatorzy przewidzieli czas wolny, podczas którego uczestnicy mogą zapoznać się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami elektroniki użytkowej. Tego dnia w ramach konferencji APPLiA zaprasza na debatę na targach, podczas której zostaną omówione takie zagadnienia jak: efektywność energetyczna, gospodarka obiegu zamkniętego na rynku ZSEE czy przemysł 4.0.
Warszawska wspólna konferencja Abrys i APPLiA to spotkanie przedsiębiorców, ekspertów, polityków, którzy mają szczególną okazję do wymiany stanowisk. Tegoroczna odświeżona formuła wydarzenia powinna temu sprzyjać jeszcze bardziej. W konferencji zapowiedzieli swój udział przedstawiciele Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska – Główny Inspektor Ochrony Środowiska Paweł Ciećko oraz Dyrektor Departamentu Kontroli Gospodarowania Odpadami Izabela Szadura. Organizatorzy mają nadzieję, że największą wartością tej konferencji będzie dogłębne poruszenie najbardziej newralgicznych tematów w tak szerokim gronie uczestników.
W przypadku pytań do Państwa dyspozycji pozostaje koordynator konferencji Pani Marta Bruzdewicz (M. +48 881 932 976, e-mail: m.bruzdewicz@abrys.pl).
Zarejestrować się na konferencję można poprzez stronę: https://zsee2019.konfeo.com/ lub wysyłając kartę zgłoszenia (https://tiny.pl/ttsg4) na m.bruzdewicz@abrys.pl.
Aktualny program konferencji znajdą Państwo na stronie: https://tiny.pl/ttsg6
Serdecznie zapraszamy!
W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży. Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. ?Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej?, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.
Organizatorzy
redakcja miesięcznika ?Przegląd Komunalny? oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.
Adresaci spotkania
Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.
Korzyści z uczestnictwa w warsztatach
- przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
- wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
- zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
- przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.
Tematyka webinarium
Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.
W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy ? przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf ? postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl
Więcej informacji na: https://zsee.abrys.pl/
Udział Członków Izby oraz zaproszonych gości.
Porządek obrad i materiały przesłane zostały pocztą e-mail do Członków PIGO.
Wzór pełnomocnictwa do reprezentowania Członka Izby (przedsiębiorcy) na Walnym Zgromadzeniu Izby.