Calendar

kwi
27
pon.
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS
kwi 27 całodniowy
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS

W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży.  Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. ?Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej?, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.

Organizatorzy

redakcja miesięcznika ?Przegląd Komunalny? oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.

Adresaci spotkania

Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.

Korzyści z uczestnictwa w warsztatach

  • przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
  • wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
  • zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
  • przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.

Tematyka webinarium

Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.

W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy ? przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf ? postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl

kwi
8
pt.
Konferencja „Optymalizacja procesu sortowania odpadów – metale nieżelazne”, Politechnika Śląska i Fundacja RECAL, Gliwice
kwi 8 całodniowy

8 kwietnia 2022 r. Katedra Technologii i Urządzeń Zagospodarowania Odpadów Politechniki Śląskiej oraz Fundacja na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL organizują konferencję hybrydową pt. „Optymalizacja procesu sortowania odpadów – metale nieżelazne”.

W ostatnich latach system gospodarki odpadami komunalnymi przechodzi gruntowną zmianę. U podstaw tych przeobrażeń leży m.in. potrzeba dostosowania go do najnowszych trendów i technologii oraz wymogów wynikających z dyrektyw Unii Europejskiej. Bez wątpienia wiele tych zmian odnosi się do instalacji komunalnych. Już dziś, by stać się konkurencyjnymi na rynku, zarządzający tymi obiektami powinni myśleć o ich rozbudowie i modernizacji, podejmować kroki zarządcze tak, by uzyskiwać poziomy odzysku i recyklingu, spełniając jednocześnie prawne wymogi. Niewątpliwie podniesienie wydajności procesu sortowania metali nieżelaznych, ze szczególnym uwzględnieniem wydzielenia opakowań aluminiowych, sprzyja osiągnięciu wyśrubowanych wymogów. Dlatego podczas konferencji chcemy zaprezentować m.in. szczegóły badań dotyczących efektywności procesu sortowania metali nieżelaznych w instalacjach komunalnych.

Wydarzenie ma charakter nieodpłatny i skierowane jest w szczególności do przedstawicieli samorządów, instalacji komunalnych, firm gospodarki odpadami.

Do grona prelegentów zaprosiliśmy ekspertów z branży gospodarki odpadami, naukowców oraz praktyków. Ich referaty mają stać się platformą wymiany wiedzy i doświadczeń w temacie optymalnego gospodarowania odpadami, w tym prowadzenia procesu sortowania metali nieżelaznych.

Program konferencji

Karta zgłoszenia

Informacje organizacyjne

Konferencja jest hybrydowa – możliwy jest udział osobisty jak również będzie dostępna on-line i nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania. Potrzebne jest tylko dobre łącze internetowe oraz dowolna przeglądarka internetowa.

Źródło: https://recal.pl/informacje-branzowe/konferencja-optymalizacja-procesu-sortowania-odpadow-metale-niezelazne/

Patronat:

 

lut
29
czw.
PATRONAT PIGO: Webinar: „Przyszłość recyklingu opakowań aluminiowych”
lut 29@12:00 – 13:30
PATRONAT PIGO: Webinar: „Przyszłość recyklingu opakowań aluminiowych”

Do udziału zachęcamy uczestników łańcucha gospodarowania opakowaniami z aluminium, ze szczególnym uwzględnieniem producentów opakowań aluminiowych, wprowadzających opakowania aluminiowe, podmioty zbierające odpady (w tym gminy), przedstawicieli sortowni oraz recyklerów aluminium. Podczas webinaru wspólnie z ekspertami zaprezentujemy Państwu przyszłość i zagrożenia dla recyklingu opakowań aluminiowych.

Spotkanie będzie realizowane online i potrwa około 1,5 godziny. Wystąpienia będą w języku polskim (oznaczenie PL) oraz angielskim (EN). Nie przewidujemy tłumaczenia wystąpień. Możliwość zadawania pytań będzie dostępna już podczas rejestracji oraz w trakcie wystąpień na czacie transmisji.

PROGRAM

12.00 – 12.05  (PL) Powitanie – Marek Kura, Przewodniczący Rada Nadzorczej Fundacji RECAL

12.05 – 12.10  (PL) Przemówienie wprowadzające *

12.10 – 12.20  (EN) Al genius material / EU regulatory – Maarten Labberton, Director Packaging Group, European Aluminium

12.20 – 12.40  Panel dyskusyjny „Projektowanie dla recyklingu”

                              Prowadzący*:

  • (EN) Guido Aufdemkamp, Executive Director, European Aluminium Foil Association (EAFA)
  • (PL) Wojciech Łuczkiewicz, Head of Group Procurement Cedo sp. z o.o.
  • (PL) Piotr Dębicki, Prezes Zarządu FORMIKA Sp. z o.o.
  • (PL) Maciej Martynowski, Commercial Director Guala Closures DGS Poland SA

12.40 – 12.50  (PL) Systemy zbierania opakowań aluminiowych – Jacek Wodzisławski, Prezes Zarządu Fundacji RECAL

12.50 – 13.00  (PL) Sortowanie opakowań metalowych w Polsce – dr inż. Wojciech Hryb, Katedra Technologii i Urządzeń Zagospodarowania Odpadów Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach

13:00 – 13.25  Pytania i odpowiedzi

13.25 – 13.30  Zamknięcie – Marek Kura, Przewodniczący Rada Nadzorczej Fundacji RECAL

Zgłoszenia będą przyjmowane w nowym roku, jednak osoby wstępnie zainteresowane webinarem już teraz zachęcamy do wysłania maila na konferencja@recal.pl. Do tych osób po uruchomieniu formularza zgłoszeń wysłany zostanie mail z informacją o otwarciu naboru.

* do potwierdzenia

(PL / EN) język prezentacji

Szczegóły: https://recal.pl/informacje-branzowe/zapraszamy-na-webinar-przyszlosc-recyklingu-opakowan-aluminiowych-29-lutego-2024-roku-o-godz-12-00/

cze
27
czw.
Szkolenie PPWR ; kancelaria MARUSZKIN; online
cze 27@10:00 – 12:00
Szkolenie PPWR ; kancelaria MARUSZKIN; online

Szkolenie PPWR – przygotuj swoją firmę na nowe wymagania UE dotyczące opakowań! Wprowadzenie nowych przepisów dotyczących opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR) to prawdziwa rewolucja w europejskim prawodawstwie środowiskowym, która może zaskoczyć i niejedno przedsiębiorstwo.
Ograniczenia, zakazy i nowe wymogi recyklingowe, które mają wejść w życie, stawiają przed biznesem ogromne wyzwania. Zgodnie z nowymi regulacjami, do 2040 roku ilość odpadów opakowaniowych ma zostać zredukowana o 15% w porównaniu do 2018 roku, a wszelkie opakowania będą musiały być zdolne do recyklingu. Dodatkowo, zakaz używania „wiecznych chemikaliów” i ograniczenia dotyczące jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych to tylko niektóre z wymagań, które mogą wywrócić dotychczasowe modele biznesowe do góry nogami. W obliczu zbliżających się zmian wynikających z nowego rozporządzenia Unii Europejskiej dotyczącego opakowań i odpadów opakowaniowych, Kancelaria Maruszkin organizuje kompleksowe i przyjazne dla odbiorców na różnych poziomach wiedzy szkolenie „PPWR – kompleksowo o opakowaniach i odpadach opakowaniowych”. Szkolenie odbędzie się 27 czerwca 2024 r., w trybie online.
Szkolenie to ma na celu zapoznanie uczestników z treścią projektu rozporządzenia PPWR, przedstawienie potencjalnego wpływu na działalność gospodarczą oraz omówienie kluczowych rozwiązań, takich jak redukcja odpadów, etykietowanie, ponowne użycie i recykling opakowań. Uczestnicy zyskają pełne zrozumienie nowych obowiązków i nadchodzących wyzwań, co pozwoli im na skuteczne przygotowanie się do wdrożenia nowych przepisów. Szkolenie poprowadzą eksperci z Kancelarii Maruszkin – prawnik Franciszek Nowak oraz adwokat Radosław Maruszkin, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w zakresie prawa ochrony środowiska i regulacji dotyczących opakowań. Nasze szkolenie skierowane jest do specjalistów z zakresu ESG, zarządzania środowiskiem, projektowania opakowań, recyklingu oraz właścicieli firm i wszystkich zainteresowanych wprowadzeniem nowych regulacji dotyczących opakowań i odpadów opakowaniowych. Program szkolenia obejmuje: 1. Wstęp: geneza PPWR, konsekwencje zmiany formy aktu prawnego. 2. Przegląd najważniejszych definicji. 3. Kogo dotyczy PPWR. 4. Cele i zadania PPWR. 5. Przegląd najważniejszych nowych obowiązków zawartych w PPWR. 6. Nadchodzące problemy dot. PPWR dla branży. 7. Podsumowanie. Koszt szkolenia wynosi 300 zł netto (369 zł brutto).
Dla partnerów Kancelarii Maruszkin i firm, które chciałyby zapisać na szkolenie więcej niż jednego pracownika, przygotowaliśmy 25% rabatu z kodem zniżkowym, który uzyskać można poprzez skontaktowanie się z nami na maila: maria.jedrzejewska@maruszkin.pl.
Zapisy na szkolenie i wszystkie szczegóły dostępne są na naszej stronie internetowej: www.maruszkin.pl/szkolenia Zarejestruj się już dziś i bądź krok przed konkurencją!

Organizatorem szkolenia jest Kancelaria Maruszkin – butikowa specjalistyczna kancelaria adwokacka zajmująca się prawem ochrony środowiska i zrównoważonym rozwojem. W razie pytań zachęcamy do kontaktu: Maria Jędrzejewska PR i marketing e-mail: maria.jedrzejewska@maruszkin.pl tel: +48 731 017 688