Po zakończeniu części merytorycznej zapraszamy uczestników na wizytę studyjną w Zakładzie Separacji Popiołów Siekierki. Spółka powstała 2014 roku, w celu przeprowadzenia inwestycji polegającej na wybudowaniu instalacji separacji popiołów lotnych powstających w EC Siekierki, w oparciu o technologię separacji na drodze tryboelektrycznej oraz jej późniejszej eksploatacji. Zadanie polegające na wybudowaniu Zakładu separacji popiołów zostało zrealizowane w części pozwalającej na uruchomienie produkcji w grudniu 2017 roku. W wyniku przeprowadzenia procesu separacji popiołu lotnego uzyskuje się dwa produkty:
- popiół ProAsh? o zawartości części palnych, poniżej 5%, który jest poszukiwanym surowcem do produkcji cementu i betonu,
- paliwo Hicarbon o zawartości części palnych ponad 30% i wartości opałowej ok. 10-11 MJ/kg przeznaczony do ponownego spalania w celu produkcji energii.
Wśród najważniejszych zagadnień seminarium:
- Regulacje, definicje i normy dla ubocznych produktów spalania
- Rekomendowane metody zarządzania pozostałościami z procesu produkcyjnego
- Realizowanie obowiązków zgodnie z ideą gospodarki o obiegu zamkniętym
- Pożądane praktyki w zakresie magazynowania, dostaw, odbiorów oraz przetwarzania UPS-ów
- Popioły i żużle po termicznym odzysku energii z odpadów komunalnych
- Metodologia badań i ocena jakości ubocznych produktów spalania, odpadów z odsiarczania etc.
- Problematyka zagospodarowania UPS i związanych z tym inwestycji
Seminarium kierujemy przede wszystkim do:
- energetyki zawodowej
- ciepłownictwa
- spalarni odpadów
- przemysłu budowlanego, drogowego, kolejowego
- sektora cementowego, ceramicznego, kruszyw, gipsowego, chemicznego,
- przedsiębiorstw wapienniczych, hutniczych, odlewniczych, komunalnych, górniczych i rekultywacyjnych
- podmiotów współpracujących ze wyżej wymienionymi w zakresie zagospodarowania ubocznych produktów spalania
Szanowni Państwo,
już po raz 14. spotkamy się w Airport Hotel Okęcie**** na Konferencji Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, w terminie 9-10 maja 2019 r. Tegoroczna edycja potrwa 2 dni!
Pierwszego dnia konferencji organizatorzy zaplanowali 2 sesje, których tematami wiodącymi będą: prawo polskie i europejskie, minimalne ceny za recykling, kontrole i monitoring u recyklerów oraz otoczenie rynkowe, innowacje i audyty. Ważnymi tematami będą z pewnością: realizacja dyrektywy WEEE w kontekście dyrektywy odpadowej z 30.05.2018, zmiany w ustawie o Inspekcji Ochrony Środowiska i ich wpływ na kontrole przedsiębiorstw z branży ZSEE. Omówimy także propozycje rozwiązań związanych z wprowadzeniem ROP. Pierwsza sesja zakończy się ciekawym panelem dyskusyjnym: Ekologia i ekonomia ? czy dadzą się pogodzić na rynku ZSEE?, w którym wezmą udział reprezentanci różnych stron zainteresowanych tematem. Nowością tej konferencji będzie jednak drugi panel w formie ringu, na zakończenie pierwszego dnia, w którym po raz pierwszy w otwartej dyskusji spotkają się główni interesariusze tego rynku, nierzadko o mocno przeciwstawnych poglądach. Naprzeciw siebie usiądą przedstawiciele producentów, organizacji odzysku i przetwarzających odpady. Pomyślimy, w którym kierunku rynek ZSEE powinien się rozwijać i jak uniknąć problemów z szarą strefą, a jak wspólnie inwestować w mądrą edukację.
Podobnie jak w poprzednim roku drugiego dnia konferencji uczestnicy przemieszczą się na największe targi elektroniczne w Polsce Electronics Show Warsaw Expo. Organizatorzy przewidzieli czas wolny, podczas którego uczestnicy mogą zapoznać się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami elektroniki użytkowej. Tego dnia w ramach konferencji APPLiA zaprasza na debatę na targach, podczas której zostaną omówione takie zagadnienia jak: efektywność energetyczna, gospodarka obiegu zamkniętego na rynku ZSEE czy przemysł 4.0.
Warszawska wspólna konferencja Abrys i APPLiA to spotkanie przedsiębiorców, ekspertów, polityków, którzy mają szczególną okazję do wymiany stanowisk. Tegoroczna odświeżona formuła wydarzenia powinna temu sprzyjać jeszcze bardziej. W konferencji zapowiedzieli swój udział przedstawiciele Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska – Główny Inspektor Ochrony Środowiska Paweł Ciećko oraz Dyrektor Departamentu Kontroli Gospodarowania Odpadami Izabela Szadura. Organizatorzy mają nadzieję, że największą wartością tej konferencji będzie dogłębne poruszenie najbardziej newralgicznych tematów w tak szerokim gronie uczestników.
W przypadku pytań do Państwa dyspozycji pozostaje koordynator konferencji Pani Marta Bruzdewicz (M. +48 881 932 976, e-mail: m.bruzdewicz@abrys.pl).
Zarejestrować się na konferencję można poprzez stronę: https://zsee2019.konfeo.com/ lub wysyłając kartę zgłoszenia (https://tiny.pl/ttsg4) na m.bruzdewicz@abrys.pl.
Aktualny program konferencji znajdą Państwo na stronie: https://tiny.pl/ttsg6
Serdecznie zapraszamy!
Zapraszamy Państwa na kolejną edycję konferencji na temat wykorzystania biomasy i odpadów na cele energetyczne – IX Forum Spalania Biomasy i Odpadów, które odbędzie się 5 marca 2020 roku w Katowicach.
IX edycja Forum będzie koncentrować się na możliwościach rynków biomasy i odpadów, w szczególności na obszarach biznesowych, prawnych i technicznych. Eksperci ocenią potencjał biomasy oraz paliw alternatywnych (RDF, SRF) na rynku i będą dyskutować na temat polityki rozwoju branży WTE (waste to energy) oraz zaprezentują najnowsze wdrożenia inwestycyjne z rynku.
Do udziału w konferencji zapraszamy: wytwórców ciepła i energii elektrycznej, producentów i dystrybutorów biomasy, paliw alternatywnych itp., przemysł energochłonny, dostawców rozwiązań i technologii, przedstawicieli inwestorów realizujących projekty budowy zakładów termicznego przekształcania odpadów, bloków biomasowych itp., przedstawicieli jednostek sektora publicznego, przedsiębiorstwa sektora komunalnego, podmioty kontrolujące jakość paliw, zakłady zagospodarowania odpadów, firmy projektowo-inżynieryjne i doradcze, kancelarie prawne oraz wszystkich zainteresowanych.
Program wydarzenia oraz inne szczegóły znajdą Państwo pod linkiem https://cbepolska.pl/pl/ix-forum-spalania-biomasy-i-odpadow.html
Redakcja miesięcznika ?Przegląd Komunalny? zaprasza na webinarium
BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa
które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00
Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.
Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.
Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/
Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.
Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte ? nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.
To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.
Więcej: https://tarcza.abrys.pl/