Szanowni Państwo,
już po raz 14. spotkamy się w Airport Hotel Okęcie**** na Konferencji Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, w terminie 9-10 maja 2019 r. Tegoroczna edycja potrwa 2 dni!
Pierwszego dnia konferencji organizatorzy zaplanowali 2 sesje, których tematami wiodącymi będą: prawo polskie i europejskie, minimalne ceny za recykling, kontrole i monitoring u recyklerów oraz otoczenie rynkowe, innowacje i audyty. Ważnymi tematami będą z pewnością: realizacja dyrektywy WEEE w kontekście dyrektywy odpadowej z 30.05.2018, zmiany w ustawie o Inspekcji Ochrony Środowiska i ich wpływ na kontrole przedsiębiorstw z branży ZSEE. Omówimy także propozycje rozwiązań związanych z wprowadzeniem ROP. Pierwsza sesja zakończy się ciekawym panelem dyskusyjnym: Ekologia i ekonomia ? czy dadzą się pogodzić na rynku ZSEE?, w którym wezmą udział reprezentanci różnych stron zainteresowanych tematem. Nowością tej konferencji będzie jednak drugi panel w formie ringu, na zakończenie pierwszego dnia, w którym po raz pierwszy w otwartej dyskusji spotkają się główni interesariusze tego rynku, nierzadko o mocno przeciwstawnych poglądach. Naprzeciw siebie usiądą przedstawiciele producentów, organizacji odzysku i przetwarzających odpady. Pomyślimy, w którym kierunku rynek ZSEE powinien się rozwijać i jak uniknąć problemów z szarą strefą, a jak wspólnie inwestować w mądrą edukację.
Podobnie jak w poprzednim roku drugiego dnia konferencji uczestnicy przemieszczą się na największe targi elektroniczne w Polsce Electronics Show Warsaw Expo. Organizatorzy przewidzieli czas wolny, podczas którego uczestnicy mogą zapoznać się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami elektroniki użytkowej. Tego dnia w ramach konferencji APPLiA zaprasza na debatę na targach, podczas której zostaną omówione takie zagadnienia jak: efektywność energetyczna, gospodarka obiegu zamkniętego na rynku ZSEE czy przemysł 4.0.
Warszawska wspólna konferencja Abrys i APPLiA to spotkanie przedsiębiorców, ekspertów, polityków, którzy mają szczególną okazję do wymiany stanowisk. Tegoroczna odświeżona formuła wydarzenia powinna temu sprzyjać jeszcze bardziej. W konferencji zapowiedzieli swój udział przedstawiciele Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska – Główny Inspektor Ochrony Środowiska Paweł Ciećko oraz Dyrektor Departamentu Kontroli Gospodarowania Odpadami Izabela Szadura. Organizatorzy mają nadzieję, że największą wartością tej konferencji będzie dogłębne poruszenie najbardziej newralgicznych tematów w tak szerokim gronie uczestników.
W przypadku pytań do Państwa dyspozycji pozostaje koordynator konferencji Pani Marta Bruzdewicz (M. +48 881 932 976, e-mail: m.bruzdewicz@abrys.pl).
Zarejestrować się na konferencję można poprzez stronę: https://zsee2019.konfeo.com/ lub wysyłając kartę zgłoszenia (https://tiny.pl/ttsg4) na m.bruzdewicz@abrys.pl.
Aktualny program konferencji znajdą Państwo na stronie: https://tiny.pl/ttsg6
Serdecznie zapraszamy!
Konferencja w 2020 roku to już 30. jubileuszowa edycja i najważniejsze wydarzenie dla branży związanej ze składowiskami odpadów. Konferencja odpowiada na zapotrzebowanie rynku oraz stwarza możliwość spotkania interesariuszy. Problematyka składowisk odpadów w związku z zachodzącymi na świecie zmianami jest nadal aktualna. Podczas konferencji przedstawione zostaną najważniejsze zmiany prawne wynikające m.in. z ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw, rozporządzenia w sprawie wymagań w zakresie ochrony przeciwpożarowej, rozporządzenia w sprawie składowisk odpadów oraz zmian decyzji m.in. w zakresie formy i wysokości zabezpieczenia roszczeń. Konferencja wskazuje uczestnikom dobre praktyki związane z monitoringiem składowisk. Porusza tematy ważne z puntu widzenia bezpieczeństwa (pożary składowisk) i zarządzania składowiskiem odpadów. Tegoroczna konferencja odpowie na pytanie jaka przyszłość czeka składowiska odpadów. Przedstawione zostaną projekty rekultywacyjne, szerzej omówiony zostanie także temat biogazu na składowiskach. W tegorocznej edycji zostanie powtórzona formuła konferencji ? alternatywą dla wyjazdu studyjnego będą warsztaty prawno-managerskie.
Główne zagadnienia konferencji:
1. Aspekty prawne:
– Składowanie odpadów po nowemu, co się zmieniło. Nowelizacja ustawy o odpadach
– Rozporządzenie w sprawie wymagań w zakresie ochrony przeciwpożarowej
– Wymagania prawne dla wizyjnego systemu kontroli składowisk
– Rozbieżność przepisów z praktyką stosowaną na składowiskach odpadów
– Dotacja NFOŚiGW do wali z nielegalnymi składowiskami odpadów niebezpiecznych
– Wnioski o zmianę decyzji w zakresie formy i wysokości zabezpieczenia roszczeń
– Jak nowa opłata marszałkowska wpłynie na składowanie odpadów w Polsce?
– Co powinna zawierać dokumentacja dotycząca rekultywacji składowisk
2. Eksploatacja i biogaz na składowiskach:
– Oczyszczanie odcieków na terenach składowisk odpadów
– Kogeneracja w eksploatacji
– Składowanie frakcji kalorycznej
– Wytyczne badań morfologicznych
– Emisja CO2 na składowiskach
– Potencjał energetyczny składowisk
– Wpływ frakcji bio na efektywność instalacji
– Uciążliwość odorowa
– Zwierzęta na składowiskach
– Jak sobie radzić w sytuacjach awaryjnych
3. Rekultywacja składowisk:
– Składowiska- czy widzi się dla nich przyszłość
– Wycieki składowiskowe
– Zmiany klimatu, a zagrożenia dla środowiska
– Zamknięcie składowiska i co dalej. Nowoczesne metody rekultywacji składowisk
– Nowe możliwości wykonywania okrywy rekultywacyjnej
– Odpady wykorzystywane w rekultywacji
– Nielegalne składowiska odpadów niebezpiecznych, jak z nimi walczyć?
– Transformacja energetyczna, przyszłość na zrekultywowanych składowiskach odpadów
4. Monitoring i pożary na składowiskach odpadów:
– Pożary odpadów: geneza, przyczyny i propozycje rozwiązań
– Pożary na składowiskach, a odszkodowania
– System monitoringu składowisk odpadów ? wyzwania dla instalacji
– Nowoczesne technologie – szansa dla monitoringu składowisk
– Baza danych o odpadach sposobem na uszczelnienie systemu gospodarki odpadami
– Kontrola składowisk po nowemu czy Straż Pożarna jest na przygotowana
Propozycje tematów na warsztaty:
– budowanie marki osobistej
– benchmarking, jako narzędzie doskonalenia organizacji
– rozwiązania, które pomagają w dążeniu do doskonałości
– narzędzia wspomagające eksploatację, zarządzanie i rekultywację
– wizyjny system kontroli miejsc magazynowania odpadów (dostępne metody, rozwiązania techniczne, uwiecznienie wizerunku a ochrona danych, spełnienie wymagań prawnych)
– zabezpieczenia roszczeń ( formy, instytucje uprawnione, zawieranie umów)
Redakcja miesięcznika ?Przegląd Komunalny? zaprasza na webinarium
BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa
które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00
Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.
Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.
Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/
Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.
Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte ? nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.
To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.
Więcej: https://tarcza.abrys.pl/
Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?
Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne ? jak wiele innych firm ? przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.
Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/