11. Międzynarodowa Konferencja ?Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów?, odbędzie się w 4-6 lutego 2020 r. w Bielsko-Białej. Nadchodzący rok 2020 to wdrażanie kolejnego etapu zmian na rynku gospodarki odpadami komunalnymi. Jest to wymuszone ostatnimi nowelizacjami przepisów, dostosowaniem się do rosnących wymogów europejskich, zmaganiem się samorządu i przedsiębiorców z trudnościami z zagospodarowaniem czy dalszym zbytem sporej części frakcji odzyskanych odpadów, lawinowo rosnącymi kosztami. Dyskusja nad oczekiwanym przez wszystkich zwiększonym udziałem przemysłu w zbiórce i przygotowaniu do recyklingu odpadów (ROP) wchodzi w kolejną, oby decydującą, fazę dyskusji. Poszukiwane są sprawdzone pomysły na rosnące obowiązki gmin i firm m.in. w zakresie osiągania poziomów recyklingu wynikające z nowelizacji ustawy czystościowej.
Ważnym elementem konferencji będzie dyskusja pomiędzy recyklerami a zbierającymi odpady o rynku surowców odzyskanych. Nasze spotkanie zapowiada się jako ciekawie forum wymiany doświadczeń praktyków wdrażających efektywne i innowacyjne systemy selektywnej zbiórki, sprawdzone modele współpracy z mieszkańcami i gminami.
Podczas konferencji ponad 20 prelekcji, 4 sesje tematyczne, najlepsi eksperci, nowoczesny panel dyskusyjny, dodatkowo specjalne atrakcje oraz wyjazd techniczny.
Podczas konferencji będziemy mieli okazję do wymiany doświadczeń praktyków gospodarki odpadami. Będą to przedstawiciele administracji samorządowej głównie gminnej, przedsiębiorcy odbierający i zagospodarowujący odpady w tym recyklerzy, eksperci w tym przedstawiciele świata nauki. Zapraszamy wszystkich, którzy zajmują się nowoczesnymi systemami gospodarki odpadami komunalnymi.
Wiodącymi tematami na sesjach będą:
- Zmiany prawne i ich konsekwencje dla rynku
- Praktyczne wdrożenia w zakresie selektywnej zbiórki
- Rozszerzona odpowiedzialność producenta
- Aspekty ekonomiczne selektywnej zbiórki i recyklingu odpadów
- Rynek surowców odzyskanychSzczegóły: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/258/2020/01/28/?tx_cal_controller%5Bpreview%5D=1&cHash=2b438e96a2a8558c05973efb4bc26d35
W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży. Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. ?Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej?, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.
Organizatorzy
redakcja miesięcznika ?Przegląd Komunalny? oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.
Adresaci spotkania
Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.
Korzyści z uczestnictwa w warsztatach
- przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
- wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
- zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
- przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.
Tematyka webinarium
Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.
W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy ? przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf ? postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl
Biogaz – nowe otwarcie. To hasło tegorocznej, ósmej edycji Kongresu Biogazu. Jedna z największych w Europie konferencji adresowanych do sektora biogazowego odbędzie się 14-15 grudnia 2023 r w warszawskim hotelu Airport Okęcie.
13 lipca przyjęto specustawę biogazową, która wprowadza wiele ułatwień na etapie budowy i zarządzania instalacją. Jednak czy nowe regulacje wystarczą, by rozwiązać problemy sektora? Czy nowa sytuacja prawna zaowocuje dynamicznym wzrostem ilości biogazowni i pozwoli pokonać bariery hamujące rozwój rynku? Na te i inne pytania będziemy odpowiadać podczas ósmej edycji Kongresu Biogazu, który na stałe zapisał się już w kalendarzu wydarzeń branżowych, jako jedna z najważniejszych okazji do spotkań przedstawicieli sektora z Polski i Europy.
Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się w formule Conference & Expo, a w przestrzeni konferencyjnej pojawi się Strefa Wystawcy.
Zarejestruj się na 8. Kongres Biogazu
Zobacz zapowiedź 8. Kongresu Biogazu
Branżowe spotkanie skierowane jest do:
- inwestorów planujących budowę biogazowni
- właścicieli działających instalacji biogazowych
- technologów i zarządców biogazowni odpadowych i oczyszczalnianych
- właścicieli dużych gospodarstw rolnych i przetwórców rolno-spożywczych
- firm paliwowych, transportowych i przemysłu energochłonnego
- dostawców technologii i urządzeń
- branży energetycznej
- polskich i europejskich stowarzyszeń branżowych
- przedstawicieli administracji rządowej i samorządów
8. edycja spotkania branży biogazowej organizowana przez Magazyn Biomasa, po raz kolejny zgromadzi przedstawicieli krajowego i europejskiego sektora biogazowego.
Więcej informacji: https://magazynbiomasa.pl/8-kongres-biogazu-14-15-grudnia-2023-w-warszawie/
Kongres Biometanu
Kongres Biometanu to obowiązkowy punkt na mapie wydarzeń branżowych. Konferencja organizowana przez największe biogazowe wydawnictwo w Polsce co roku bije kolejne rekordy frekwencyjne i wciąż zyskuje na znaczeniu w zarówno w Polsce, jak i w Europie.
Poprzednia edycja zgromadziła 400 uczestników i uczestniczek.
W tym roku wydawca Magazynu Biomasa zaprasza przedstawicieli sektora biogazu i biometanu do Poznania. Kongres Biometanu odbędzie się 21-22 maja 2024 w Sali Ziemi na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
W związku z rosnącym wciąż zainteresowaniem biometanem na świecie, wywołanym m.in. w dużej mierze przez obecną sytuację geopolityczną i rosyjską agresję na Ukrainę, także w Polsce biometan staje się gorącym tematem. Szczególnie w ostatnim czasie także ustawodawcy wydają się dostrzegać jego w wielki potencjał. Ponad 400 uczestników 7. Kongresu Biometanu będzie rozmawiać o przyszłości sektora, szansach i barierach, przyglądając się sektorowi biometanowemu i spróbuje odpowiedzieć na pytanie czy czeka nas przełom.
Kongres Biometanu łączy w sobie formułę Conference&Expo, dzięki czemu w rozbudowanej Strefie Expo – wydzielonej przestrzeni przeznaczonej na stoiska wystawców – przedstawiciele wiodących firm sektora biometanu zaprezentują swoją ofertę.
Branżowe spotkanie kierujemy do
Kongres Biometanu 2023
400 UCZESTNIKÓW