W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży. Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. ?Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej?, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.
Organizatorzy
redakcja miesięcznika ?Przegląd Komunalny? oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.
Adresaci spotkania
Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.
Korzyści z uczestnictwa w warsztatach
- przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
- wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
- zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
- przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.
Tematyka webinarium
Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.
W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy ? przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf ? postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl
8 kwietnia 2022 r. Katedra Technologii i Urządzeń Zagospodarowania Odpadów Politechniki Śląskiej oraz Fundacja na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL organizują konferencję hybrydową pt. „Optymalizacja procesu sortowania odpadów – metale nieżelazne”.
W ostatnich latach system gospodarki odpadami komunalnymi przechodzi gruntowną zmianę. U podstaw tych przeobrażeń leży m.in. potrzeba dostosowania go do najnowszych trendów i technologii oraz wymogów wynikających z dyrektyw Unii Europejskiej. Bez wątpienia wiele tych zmian odnosi się do instalacji komunalnych. Już dziś, by stać się konkurencyjnymi na rynku, zarządzający tymi obiektami powinni myśleć o ich rozbudowie i modernizacji, podejmować kroki zarządcze tak, by uzyskiwać poziomy odzysku i recyklingu, spełniając jednocześnie prawne wymogi. Niewątpliwie podniesienie wydajności procesu sortowania metali nieżelaznych, ze szczególnym uwzględnieniem wydzielenia opakowań aluminiowych, sprzyja osiągnięciu wyśrubowanych wymogów. Dlatego podczas konferencji chcemy zaprezentować m.in. szczegóły badań dotyczących efektywności procesu sortowania metali nieżelaznych w instalacjach komunalnych.
Wydarzenie ma charakter nieodpłatny i skierowane jest w szczególności do przedstawicieli samorządów, instalacji komunalnych, firm gospodarki odpadami.
Do grona prelegentów zaprosiliśmy ekspertów z branży gospodarki odpadami, naukowców oraz praktyków. Ich referaty mają stać się platformą wymiany wiedzy i doświadczeń w temacie optymalnego gospodarowania odpadami, w tym prowadzenia procesu sortowania metali nieżelaznych.
Konferencja jest hybrydowa – możliwy jest udział osobisty jak również będzie dostępna on-line i nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania. Potrzebne jest tylko dobre łącze internetowe oraz dowolna przeglądarka internetowa.
Patronat:
Biogaz – nowe otwarcie. To hasło tegorocznej, ósmej edycji Kongresu Biogazu. Jedna z największych w Europie konferencji adresowanych do sektora biogazowego odbędzie się 14-15 grudnia 2023 r w warszawskim hotelu Airport Okęcie.
13 lipca przyjęto specustawę biogazową, która wprowadza wiele ułatwień na etapie budowy i zarządzania instalacją. Jednak czy nowe regulacje wystarczą, by rozwiązać problemy sektora? Czy nowa sytuacja prawna zaowocuje dynamicznym wzrostem ilości biogazowni i pozwoli pokonać bariery hamujące rozwój rynku? Na te i inne pytania będziemy odpowiadać podczas ósmej edycji Kongresu Biogazu, który na stałe zapisał się już w kalendarzu wydarzeń branżowych, jako jedna z najważniejszych okazji do spotkań przedstawicieli sektora z Polski i Europy.
Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się w formule Conference & Expo, a w przestrzeni konferencyjnej pojawi się Strefa Wystawcy.
Zarejestruj się na 8. Kongres Biogazu
Zobacz zapowiedź 8. Kongresu Biogazu
Branżowe spotkanie skierowane jest do:
- inwestorów planujących budowę biogazowni
- właścicieli działających instalacji biogazowych
- technologów i zarządców biogazowni odpadowych i oczyszczalnianych
- właścicieli dużych gospodarstw rolnych i przetwórców rolno-spożywczych
- firm paliwowych, transportowych i przemysłu energochłonnego
- dostawców technologii i urządzeń
- branży energetycznej
- polskich i europejskich stowarzyszeń branżowych
- przedstawicieli administracji rządowej i samorządów
8. edycja spotkania branży biogazowej organizowana przez Magazyn Biomasa, po raz kolejny zgromadzi przedstawicieli krajowego i europejskiego sektora biogazowego.
Więcej informacji: https://magazynbiomasa.pl/8-kongres-biogazu-14-15-grudnia-2023-w-warszawie/
Do udziału zachęcamy uczestników łańcucha gospodarowania opakowaniami z aluminium, ze szczególnym uwzględnieniem producentów opakowań aluminiowych, wprowadzających opakowania aluminiowe, podmioty zbierające odpady (w tym gminy), przedstawicieli sortowni oraz recyklerów aluminium. Podczas webinaru wspólnie z ekspertami zaprezentujemy Państwu przyszłość i zagrożenia dla recyklingu opakowań aluminiowych.
Spotkanie będzie realizowane online i potrwa około 1,5 godziny. Wystąpienia będą w języku polskim (oznaczenie PL) oraz angielskim (EN). Nie przewidujemy tłumaczenia wystąpień. Możliwość zadawania pytań będzie dostępna już podczas rejestracji oraz w trakcie wystąpień na czacie transmisji.
PROGRAM
12.00 – 12.05 (PL) Powitanie – Marek Kura, Przewodniczący Rada Nadzorczej Fundacji RECAL
12.05 – 12.10 (PL) Przemówienie wprowadzające *
12.10 – 12.20 (EN) Al genius material / EU regulatory – Maarten Labberton, Director Packaging Group, European Aluminium
12.20 – 12.40 Panel dyskusyjny „Projektowanie dla recyklingu”
Prowadzący*:
- (EN) Guido Aufdemkamp, Executive Director, European Aluminium Foil Association (EAFA)
- (PL) Wojciech Łuczkiewicz, Head of Group Procurement Cedo sp. z o.o.
- (PL) Piotr Dębicki, Prezes Zarządu FORMIKA Sp. z o.o.
- (PL) Maciej Martynowski, Commercial Director Guala Closures DGS Poland SA
12.40 – 12.50 (PL) Systemy zbierania opakowań aluminiowych – Jacek Wodzisławski, Prezes Zarządu Fundacji RECAL
12.50 – 13.00 (PL) Sortowanie opakowań metalowych w Polsce – dr inż. Wojciech Hryb, Katedra Technologii i Urządzeń Zagospodarowania Odpadów Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach
13:00 – 13.25 Pytania i odpowiedzi
13.25 – 13.30 Zamknięcie – Marek Kura, Przewodniczący Rada Nadzorczej Fundacji RECAL
Zgłoszenia będą przyjmowane w nowym roku, jednak osoby wstępnie zainteresowane webinarem już teraz zachęcamy do wysłania maila na konferencja@recal.pl. Do tych osób po uruchomieniu formularza zgłoszeń wysłany zostanie mail z informacją o otwarciu naboru.
* do potwierdzenia
(PL / EN) język prezentacji
Kongres Biometanu
Kongres Biometanu to obowiązkowy punkt na mapie wydarzeń branżowych. Konferencja organizowana przez największe biogazowe wydawnictwo w Polsce co roku bije kolejne rekordy frekwencyjne i wciąż zyskuje na znaczeniu w zarówno w Polsce, jak i w Europie.
Poprzednia edycja zgromadziła 400 uczestników i uczestniczek.
W tym roku wydawca Magazynu Biomasa zaprasza przedstawicieli sektora biogazu i biometanu do Poznania. Kongres Biometanu odbędzie się 21-22 maja 2024 w Sali Ziemi na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
W związku z rosnącym wciąż zainteresowaniem biometanem na świecie, wywołanym m.in. w dużej mierze przez obecną sytuację geopolityczną i rosyjską agresję na Ukrainę, także w Polsce biometan staje się gorącym tematem. Szczególnie w ostatnim czasie także ustawodawcy wydają się dostrzegać jego w wielki potencjał. Ponad 400 uczestników 7. Kongresu Biometanu będzie rozmawiać o przyszłości sektora, szansach i barierach, przyglądając się sektorowi biometanowemu i spróbuje odpowiedzieć na pytanie czy czeka nas przełom.
Kongres Biometanu łączy w sobie formułę Conference&Expo, dzięki czemu w rozbudowanej Strefie Expo – wydzielonej przestrzeni przeznaczonej na stoiska wystawców – przedstawiciele wiodących firm sektora biometanu zaprezentują swoją ofertę.
Branżowe spotkanie kierujemy do
Kongres Biometanu 2023
400 UCZESTNIKÓW