8 kwietnia 2022 r. Katedra Technologii i Urządzeń Zagospodarowania Odpadów Politechniki Śląskiej oraz Fundacja na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL organizują konferencję hybrydową pt. „Optymalizacja procesu sortowania odpadów – metale nieżelazne”.
W ostatnich latach system gospodarki odpadami komunalnymi przechodzi gruntowną zmianę. U podstaw tych przeobrażeń leży m.in. potrzeba dostosowania go do najnowszych trendów i technologii oraz wymogów wynikających z dyrektyw Unii Europejskiej. Bez wątpienia wiele tych zmian odnosi się do instalacji komunalnych. Już dziś, by stać się konkurencyjnymi na rynku, zarządzający tymi obiektami powinni myśleć o ich rozbudowie i modernizacji, podejmować kroki zarządcze tak, by uzyskiwać poziomy odzysku i recyklingu, spełniając jednocześnie prawne wymogi. Niewątpliwie podniesienie wydajności procesu sortowania metali nieżelaznych, ze szczególnym uwzględnieniem wydzielenia opakowań aluminiowych, sprzyja osiągnięciu wyśrubowanych wymogów. Dlatego podczas konferencji chcemy zaprezentować m.in. szczegóły badań dotyczących efektywności procesu sortowania metali nieżelaznych w instalacjach komunalnych.
Wydarzenie ma charakter nieodpłatny i skierowane jest w szczególności do przedstawicieli samorządów, instalacji komunalnych, firm gospodarki odpadami.
Do grona prelegentów zaprosiliśmy ekspertów z branży gospodarki odpadami, naukowców oraz praktyków. Ich referaty mają stać się platformą wymiany wiedzy i doświadczeń w temacie optymalnego gospodarowania odpadami, w tym prowadzenia procesu sortowania metali nieżelaznych.
Konferencja jest hybrydowa – możliwy jest udział osobisty jak również będzie dostępna on-line i nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania. Potrzebne jest tylko dobre łącze internetowe oraz dowolna przeglądarka internetowa.
Patronat:
ODPADY NA WAGĘ ZŁOTA: KIERUNEK SYSTEM KAUCYJNY
X EDYCJA
KONFERENCJA ŚRODOWISKOWA 2023
13-15 września 2023
Hotel Belmonte, Krynica-Zdrój
O KONFERENCJI ŚRODOWISKOWEJ
Konferencja Środowiskowa Interzero to coroczne wydarzenie, które gromadzi w jednym miejscu interesariuszy i ekspertów branży ochrony środowiska.
Podczas dwudniowych obrad, zapewniamy inspirujące prelekcje, podczas których uczestnicy będą mogli zgłębić swoją wiedzę odnośnie aktualnych przepisów prawnych i innych kwestii związanych z ekologią i zrównoważonym rozwojem.
Udział w konferencji to również okazja do zapoznania się z innowacyjnymi rozwiązaniami w gospodarce odpadami oraz wymiany doświadczeń z uczestnikami wydarzenia.
– GDZIE?
W tym roku gościć będzie Nas luksusowy Hotel Belmonte***** w Krynicy-Zdrój.
Dla uczestników przygotowaliśmy nie tylko pakiet merytorycznych szkoleń, ale także możliwość skorzystania z udogodnień i wygód hotelu położonego w malowniczej części jednego z najchętniej odwiedzanych kurortów w południowej Polsce.
Motywem przewodnim jednej z kolacji będzie Zero Waste w kuchni Łemkowskiej.
– O CZYM?
Tegoroczna X Edycja Konferencji Środowiskowej Interzero skupi się głównie wokół tematu systemu kaucyjnego oraz dyrektywy SUP.
Poruszone zostaną także zagadnienia dotyczące recyklingu i zamykania obiegu tekstyliów, ekomodulacji
i projektowania opakowań oraz urządzeń wykorzystywanych w GOZ.
Zostanie także zreferowany raport o świadomości polskich konsumentów na temat recyklingu.
KONFERENCJA ŚRODOWISKOWA INTERZERO W LICZBACH NA PRZEŚTRENI LAT
blisko 150 prelegentów
Blisko 1500 godzin prelekcji
X edycji
blisko 1500 uczestników
blisko 1500 sprzedanych biletów
O Interzero
Interzero jest europejskim liderem w dziedzinie rozwiązań środowiskowych i gospodarki obiegu zamkniętego.
Zamyka obieg surowców, przeciwdziała marnotrawstwu
w zakresie gospodarki odpadami, świadczy usługi recyklingu, doradztwa środowiskowego i edukacji ekologicznej.
Działania Interzero w zakresie odzysku recyklingu w 2021 r. pozwoliły zaoszczędzić ponad 12,5 mln ton surowców i 1 milion ton gazów cieplarnianych w porównaniu z produkcją pierwotną (wg. Fraunhofer UMSICHT).
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI: Ruslana Dmytrenko +48 532 750 749 marketing@interzero.pl |
Do udziału zachęcamy uczestników łańcucha gospodarowania opakowaniami z aluminium, ze szczególnym uwzględnieniem producentów opakowań aluminiowych, wprowadzających opakowania aluminiowe, podmioty zbierające odpady (w tym gminy), przedstawicieli sortowni oraz recyklerów aluminium. Podczas webinaru wspólnie z ekspertami zaprezentujemy Państwu przyszłość i zagrożenia dla recyklingu opakowań aluminiowych.
Spotkanie będzie realizowane online i potrwa około 1,5 godziny. Wystąpienia będą w języku polskim (oznaczenie PL) oraz angielskim (EN). Nie przewidujemy tłumaczenia wystąpień. Możliwość zadawania pytań będzie dostępna już podczas rejestracji oraz w trakcie wystąpień na czacie transmisji.
PROGRAM
12.00 – 12.05 (PL) Powitanie – Marek Kura, Przewodniczący Rada Nadzorczej Fundacji RECAL
12.05 – 12.10 (PL) Przemówienie wprowadzające *
12.10 – 12.20 (EN) Al genius material / EU regulatory – Maarten Labberton, Director Packaging Group, European Aluminium
12.20 – 12.40 Panel dyskusyjny „Projektowanie dla recyklingu”
Prowadzący*:
- (EN) Guido Aufdemkamp, Executive Director, European Aluminium Foil Association (EAFA)
- (PL) Wojciech Łuczkiewicz, Head of Group Procurement Cedo sp. z o.o.
- (PL) Piotr Dębicki, Prezes Zarządu FORMIKA Sp. z o.o.
- (PL) Maciej Martynowski, Commercial Director Guala Closures DGS Poland SA
12.40 – 12.50 (PL) Systemy zbierania opakowań aluminiowych – Jacek Wodzisławski, Prezes Zarządu Fundacji RECAL
12.50 – 13.00 (PL) Sortowanie opakowań metalowych w Polsce – dr inż. Wojciech Hryb, Katedra Technologii i Urządzeń Zagospodarowania Odpadów Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach
13:00 – 13.25 Pytania i odpowiedzi
13.25 – 13.30 Zamknięcie – Marek Kura, Przewodniczący Rada Nadzorczej Fundacji RECAL
Zgłoszenia będą przyjmowane w nowym roku, jednak osoby wstępnie zainteresowane webinarem już teraz zachęcamy do wysłania maila na konferencja@recal.pl. Do tych osób po uruchomieniu formularza zgłoszeń wysłany zostanie mail z informacją o otwarciu naboru.
* do potwierdzenia
(PL / EN) język prezentacji
Udział zarezerwowany dla Członków Komisji, Rady, Zarządu i zaproszonych gości. Spotkanie w trybie on-line.
Zaproszenia przesłane mejlem,
Spotkanie podsumowujące dotychczasowe prace nad modelem ROP PIGO. Udział zastrzeżony dla Członków Komisji ds. ROP i Systemu Kaucyjnego oraz Rady PIGO. Materiały i informacje rozesłane pocztą email.